Reklamy dla firm
Działania reklamowe mogą się opierać na różnych pomysłach, ale jednym z najczęściej używanych pomysłów są filmy. Takie filmy są w stanie perfekcyjnie przedstawić produkt i jego dobre strony, a tym samym pomagają firmom w efektywnym docieraniu do potencjalnych klientów. Filmy reklamowe zwykle są krótkie i znane jest to z telewizji, jako promocji emitowane w blokach o różnej długości.
Warunkiem skuteczności takiej reklamy jest nie tyle jej innowacyjność, ile interesujący charakter. Czasem taka reklama musi być dosłownie szokująca lub dosłownie banalna i prosta, bo wtedy najbardziej zwraca uwagę. Co interesujące, efektywne są dosłownie reklamy bardzo denerwujące albo dosłownie irytujące, bo ludzie zwracają na nie uwagę. Filmy promocyjne mają głównie zainteresować i nieważne jest, czy będą to poważne dzieła dobrze przemyślane i rewelacyjne pod kątem artystycznym czy gry aktorskiej. W wielu przypadkach jest to dosłownie niewskazane, dlatego że takie promocji są wszystkim świetnie znane, a to, co znamy, zwykle bagatelizujemy. Twórcy reklam działający na zlecenie producentów i sprzedawców starają się wykorzystywać takie zabiegi, aby zwracać uwagę ewentualnych klientów. Stąd też reklamy są często nawet nudne, infantylne, mało kiedy zabawne, a raczej dziwne. Takie właśnie kreacje reklamowe zwracają największa uwagę. Jeżeli reklama zyska uwagę widza, spełniała swoją funkcję nawet, kiedy ten widz nie stanie się klientem firmy. Istotne, ażeby o reklamie mówiono w jak najszerszych kręgach, a wówczas osiągnięty zostanie cel, dla jakiego została stworzona.
Więcej: filmy korporacyjne.